Máte v práci problémy? Nezamlouvá se vám vedení šéfa? Nelíbí se vám názory kolegů? Nemáte rádi práci, kterou děláte? Máme pro vás 5 rad, jak se se vším vyrovnat a v práci to vydržet.
Nepomlouvat ostatní
Zvláště v dámském kolektivu se často stává, že se kolegyně mezi sebou pomlouvají. Jedné se některá kolegyně nelíbí, ale nezmíní se o tom přímo před ní – konzultuje to s ostatními za jejími zády. To tu bylo snad od pravěku. Nejlepší je to nechat být. Povznést se na to a moc se k tomu nevyjadřovat. To nikdy nedopadne dobře. Je v pořádku mít svůj názor, samozřejmě. Ale všeho moc škodí.
Zbytečně se neangažovat
Být ochotná, ano, to je v pořádku. Ale jako u bodu 1, všeho moc škodí. Ze začátku to bude všechno v pořádku, pochvaly a díky se na vás budou hrnout proudem, ale jakmile vaše ochota začne být samozřejmostí, je zle. Rychle zařaďte zpátečku, jinak se stanete obětním beránkem a veškerá práce, která se nikomu nechce dělat, zůstane na vás.
Chovat se slušně
To je hodně důležité. Za každé situace být slušná, ať už jste v kolektivu mladších, či starších kolegů. Sprosté a vulgární výrazy nejsou namístě, i když se vám zrovna nemusí spousta věcí zamlouvat. Vše se dá řešit v klidu a s rozvahou.
Komunikovat
Komunikace, jako ve všech ostatních vztazích, je i v pracovním vztahu základním bodem. Je zcela nutné prodiskutovat, jak se co bude řešit, kdo to bude řešit, kdo si co vezme na starost. Dát si jasné instrukce, aby nevznikaly dohady a zbytečné hádky.
Nelézt šéfovi „do zadku“
Tak takové zaměstnance nemá nikdo rád. Některý zaměstnavatel je možná spokojený, že se mu dostane hodně pozornosti a zájmu od vaší osoby, ale ne každému je to po chuti. A už vůbec se to nebude líbit ostatním zaměstnancům. Dotěrní a vlezlí lidé jsou pro zlost.
Ne každá práce poskytuje takové podmínky, jaké by si člověk přál. Důležité je se s tím poprat, a pokud vás práce baví a naplňuje, vydržet a nevzdat se.
A co vy? Jste ve svém pracovním kolektivu spokojená?
Kačka M.
s...