To, že mají ženy v budování kariéry oproti mužům ztížené podmínky, není žádné tajemství. Většina z nás spadá do nějaké skupinky, která pro zaměstnavatele není zajímavá – bez praxe, očekává se, že půjde na mateřskou, s malými dětmi, 40+… Podívejte se s námi, jaké jsou nové trendy na trhu práce, a najděte si svůj vysněný job!
Doba se mění
Nabídka pracovních míst, podmínek, ale také přístup lidí k práci se mění každým dnem, což pociťujeme především my ženy. Zkrácených úvazků, flexibilní pracovní doby nebo možností pracovat z domova však přibývá pomálu. Ženy si proto často vytvářejí své uplatnění samy a vstupují na trh jako podnikatelky, a to s velmi pestrou nabídkou produktů. Přístup k moderním technologiím nám však pomáhá a umožňuje nám pracovat kdykoli a kdekoli – v kavárně při čekání na dítě, které je v kroužku, večer, když všichni usnou ap. Jednou z nových oblastí, které nám hned několika způsoby nahrávají, je třeba mobilní marketing.
Kancelář v mobilu
Podle studie Budoucnost práce, jež zadala společnost Esselte a vypracovala společnost Futures House Europe, čekají trh práce velké změny, které ženám přinesou samé dobré zprávy. Zdá se, že model klasické kanceláře pomalu končí. Pracovníci jsou už teď více mobilní a virtuální kancelář bude sloužit jako prostor pro setkávání s kolegy a klienty kdekoli na světě. Díky tomu se budou tvořit týmy lidí s podobným smýšlením, pracující na jednom časově omezeném úkolu. Pracovníků s klasickými úvazky bude ubývat.
Vždy na příjmu výhodou?
„Zjistili jsme, že v důsledku používání internetu a nových technologií, obrovského nárůstu mobilní práce, práce z domova a částečných úvazků a dnešní kultury ‚vždy na příjmu‘ většina lidí tráví více času prací než spánkem. V roce 2015 bylo mobilních již 40 % všech pracujících. Je to proto, že práce už není tam, kde je kancelář, ale pro mobilní pracovníky je práce tam, kde se právě nacházejí – v autě, doma, v kavárně, na letišti, u zákazníka nebo dokonce na dovolené. Jde jen o jednu z oblastí, která bude mít podle naší zprávy velký vliv na to, jak pracujeme,“ vysvětluje Richard Watson z Future House Europe.
Přínos pracujících žen pro společnost
Vyšší zaměstnanost žen, hlavně na vedoucích pozicích, vede k větší prosperitě celé společnosti. Odstranění propasti mezi zaměstnaností mužů a žen by zvýšilo HDP v USA o 9 %, v eurozóně o 13 % a v Japonsku o 16 % (Goldman Sachs). Podle časopisu Fortune mají mezi 500 největšími firmami větší návratnost investic ty společnosti, v jejichž vedení jsou alespoň tři ženy. Návratnost investic firem, které ve vedení nemají žádnou ženu, je o 46 % horší. A co z toho vyplývá? Bez nás žen to prostě nejde. Nebojte se a plňte si své sny!
Setkala jste se při pohovoru někdy s diskriminací na základě svého pohlaví?
s...